צור קשר

8 הבעיות הנפוצות ביותר במשאיות

טיפולים שגרתיים הם חובה לרכבים כבדים ולמשאיות עבודה בפרט. עם זאת, תמיד עשויים להתעורר קלקולים חדשים, והיו בטוחים שהרכב ינסה ליידע אתכם בדברם באמצעות סימני אזהרה רבים. בכדי לסייע לנהגים לשים לב לאותות האזהרה מבעוד מועד ולחסוך לעצמם תיקונים יקרים בעתיד, להלן התקלות הפתאומיות הנפוצות ביותר במשאיות.

8 הבעיות הנפוצות ביותר במשאיות, טיפולים שגרתיים הם חובה לרכבים כבדים ולמשאיות עבודה בפרט. עם זאת, תמיד עשויים להתעורר קלקולים חדשים, והיו בטוחים שהרכב ינסה ליידע אתכם בדברם באמצעות סימני אזהרה רבים.

בכדי לסייע לנהגים לשים לב לאותות האזהרה מבעוד מועד ולחסוך לעצמם תיקונים יקרים בעתיד, להלן התקלות הפתאומיות הנפוצות ביותר במשאיות.

נורות אזהרה

נורה המזהירה כי יש לבדוק את המנוע היא התקלה הנפוצה ביותר במדינה בכל משאית או אוטובוס. הנורות הללו מאירות כאשר מערכת השליטה של המנוע מאתרת שגיאה שמגרה את פעילות החיישן.

מאחר והנורה הזו היא מאוד כללית ועשויה להעיד על לפחות 200 בעיות נפוצות, חיוני להגיע אל המוסך ברגע שהנורה נדלקת, ולבצע בדיקה מסודרת על ידי מוסכניק מוסמך במטרה לקבוע את מקור הבעיה והתיקונים שיש לבצע.

המנוע מקרטע

המנוע פועל מצוין כאשר אוויר ודלק מתערבבים ביעילות ומייצרים תגובת שריפה בתא. בכדי להשלים את התהליך ביעילות, חיוני שסדרה של מרכיבים המתקשרים למערכת ההצתה יפעלו ביעילות ובסנכרון מתאים.

מנוע מקרטע שמשמיע רעשים או אינו עובד כיאות עשוי להוביל לבעיות משמעותיות בהמשך הדרך. לכן מומלץ לפנות למוסך מתאים ולהחליף את מערכות הדלק וההצתה בהתאם להוראות היצרן.

צריכת דלק בעייתית

כאשר המנוע פועל ביעילות, הוא שורף דלק בקצב ספציפי המסייע לחסוך בדלק בטווח הארוך. עם זאת, מגוון חלקים במערכת התדלוק כמו פילטרים, מסנני אוויר וחיישנים לאיתור מסת אוויר עשויים להתלכלך ולהישחק עם הזמן.

אם הבלאי מתרחש לפני שמספיקים להחליף אותם, הפגיעה ברכיבים אלו עשויה לגרום למנוע לצרוך יותר דלק מהרגיל. הקפדה על טיפולים על בסיס קבוע מסייעת למנוע התפתחות של תקלות כאלו.

בעיות במצבר

רוב מצברי המכוניות אמורים להחזיק עד שלוש שנים או 50,000 ק"מ. מצבר שאינו עובד לרוב גורם לקצרים, שבאופן טבעי מקטינים את היכולת של המצבר לשמר את המטען החשמלי, ולהוביל לנזקים נוספים.

נזק באלטרנטור, חיישן הטמפרטורה של המצבר או במערכת החשמלית עשויים להעצים את הבעיה. הפתרון הטוב ביותר הוא להחליף את מצבר הרכב כל 50,000 ק"מ או שלוש שנים, גם אם הוא לא מראה סימנים לבעיה.

פנצ'רים

בעוד שהגלגלים של משאיות ואוטובוסים הם מאוד חזקים ולרוב לא מתפנצ'רים בקלות, בלאי לאורך זמן עשוי להפוך אותם לרגישים יותר, וכתוצאה מכך להוביל לתקרים לעיתים קרובות יותר.

האריכו את תוחלת החיים של הגלגלים שלכם על ידי ביצוע טיפול בהם כיאות, כמומלץ לפי היצרן. באופן כללי, מומלץ לטפל בגלגלים כל 5,000 ק"מ או בכל פעם שיש להחליף את שמן המנוע של המשאית.

בלמים צורמים או חורקים

בדומה לכל החלקים ברכב, גם מערכת הבלמים עשוי להישחק לאורך זמן. בלמים מהווים חלק חיוני ובטיחותי מהרכב, ומאפשרים לו לבצע עצירה בזמן, גם ברגעים קריטיים. מסיבה זו כל תצוגה של תסמינים בעייתיים בבלמים מצריכה בדיקה בדחיפות.

רעשים או חריקות של הבלמים לרוב מסמלים שקיימת בעיה במערכת. מומלץ לפנות למוסך ולבדוק את המשאית היטב בהקדם, לפני שהנזק יתפשט ליתר המערכת או גרוע מדי, הבלמים יפסיקו לעבוד.

8 הבעיות הנפוצות ביותר במשאיות

כשל באלטרנטור

האלטרנטור הוא חלק בלתי-נפרד מהמשאית והוא שומר על מערכות החשמל של הרכב מרגע ההתנעה. הוא אחראי על סיפוק של מטען יציב מהמצבר, בכדי למנוע קצרים ולשמור על פעילות תקינה.

פגיעה באלטרנטור עשויה להוביל לפגיעה במצבר ואף לשחיקה מלאה שלו. בכדי להימנע מהטרחה, מומלץ לבצע טיפול אחת לשנה ולבצע בדיקה מקיפה של כל כלי הרכב, לרבות האלטרנטור והמצבר.

בעיה בסטרטר

הסטרטר אחראי להתנעת המנוע. כאשר מרכיב זה נכשל בפעולתו, הדבר בדרך-כלל נגרם כתוצאה מהישחקות של מנוע הסטרטר או פגיעה בחלק מהמערך החשמלי של הרכב.

בעוד שניתן להחליף את הסטרטר לפני שהוא נשבר, קשה לחזות מתי הדבר יתרחש. אף חיוני לבצע בדיקה קבועה של המשאית או האוטובוס בכדי לוודא שאין בעיה עקיפה שפוגעת בתהליך ההתנעה, לפני שמניחים שמדובר בסטרטר.

Share your love

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן