צור קשר

DAF Euro 4/5 CF

תיקוני רכב עונתיים

תיקונים ברכבים כבדים ומשאיות הם לא עניין של "אם", אלא של "מתי". רכבים הן מכונות מורכבות לכל דבר. איכות הפעילות של הרכב מושפעת מרכיבים רבים, מגיל הרכב ועד לחלקים ולחלפים מהם הוא עשוי, ולאופן שבו נוהגים בו. כתוצאה מכך, המצב הפיזי של כל רכב הוא אינדיבידואלי ודינאמי.

תיקוני רכב עונתיים, תיקונים ברכבים כבדים ומשאיות הם לא עניין של "אם", אלא של "מתי". רכבים הן מכונות מורכבות לכל דבר. איכות הפעילות של הרכב מושפעת מרכיבים רבים, מגיל הרכב ועד לחלקים ולחלפים מהם הוא עשוי, ולאופן שבו נוהגים בו. כתוצאה מכך, המצב הפיזי של כל רכב הוא אינדיבידואלי ודינאמי.

תחזוקה וביצוע של טיפולים לרכבים כבדים על בסיס קבוע מסייעים להפחית את הבלאי של המשאית, ועל ידי כך להאריך את חייה ולשפר את איכות הפעילות שלה בטווח הארוך. רוב האנשים מאמינים כי יש לבצע בדיקות וטיפולים לרכבים רק לקראת החורף, אך האמת היא שכל עונה בשנה מביאה עמה קשיים מסוימים שיש להתוודע אליהם.

תיקונים נפוצים באביב

האביב אמנם נחשבת ל"עונה שקטה" לרכבים, אך לאחר סיקור של התיקונים שביצענו במוסכנו בשנים האחרונות, הגענו לממצאים מעניינים.

ראשית, נמצא שכתוצאה מבלאי משאיות רבות נפגמות באזור הנעילה של דלת אזור המטען. גם חיישני המהירות נפגמו, ככל הנראה כתוצאה מפעילות מאומצת שלהם לאורך החורף, ונהגי משאיות רבים מצאו את עצמם מגיעים אלינו להחליף אותם.

ועם זאת, עיקר התיקונים התמקדו בהחלפת רצועות טיימינג, שכלל לא נפוץ במהלך החורף. הסיבה לכך ככל הנראה נעוצה בעובדה שחודשי האביב והקיץ הם יבשים יותר, לכן מצטבר יותר אבק בשכבות השמן המצפות את רצועות הטיימינג. האבק הה עשוי לתרום לבלאי מהיר יותר של הרצועה, ועל ידי כך לקצר את משך חייה.

הופתענו לגלות שתיקון נפוץ נוסף שנתקלנו בו התמקד בתיקון החלונות של הקבינה, לרוב כתוצאה מהיחלשות מנוע החלון או הרגולטור. לאחר מחשבה, למדנו כי לאחר החורף הקר, אנשים מנסים לפתוח את החלונות שלהם בפעם הראשונה בשנה במהלך האביב הנעים, רק בכדי לגלות שהם לא פועלים במשך חודשים. באותו אופן, גם מערכות הבלמים וההיגוי זוכות להתייחסות רבה יותר, ככל הנראה משום שאנשים נוטים לצאת ליותר טיולים במהלך האביב.

בנוסף, נתקלנו בצורך הולך וגדל בעבודות פחחות ומסגרת קלה, שלרוב מופיעות לאחר עונת החורף. חורפים קשים פוגמים בנראות ובאיכות של אזורים מסוימים במשאית, והחלפה או תיקון מהיר שלהם מסייעים לא רק לשמור על היופי של המשאית, אלא גם על כוחה וחסינותה בטווח הארוך.

תיקוני רכב עונתיים

תיקונים נפוצים בקיץ

רוב התיקונים המתעוררים במהלך הקיץ אינם מפתיעים. כשחם נוטים להשתמש במזגן לעיתים קרובות יותר, ולמערכת המיזוג ברכבים כבדים יש הרבה נקודות כשל, ממחסור בגז או לתיקון הקונדנסור או הקומפרסור, ועד לבעיה נקודתית במערכת המיזוג עצמה.  

מומלץ לפנות למוסך לבדיקת מערכת המיזוג מבעוד מועד, בכדי להתחמק מאי-יכולת ליהנות מהמזגן בעונה החמה ביותר בשנה. אף יש לציין כי עיקר התיקונים של משאיות ורכבים כבדים מתבצעים בקיץ, לכן יתכן וגם יהיה לכם קשה יותר לקבוע תור לתיקון המזגן בזמן זה.

יתר התיקונים ששמנו לב אליהם הם צפויים מאוד, וכוללים תיקון של חלונות שהגיוני מאחר ונהגים רוצים לאוורר את הרכב בעונת הקיץ, ובעיות במאוורר הקירור ובמאוורר המצמד.

תיקונים נפוצים סתיו

הסתיו היא עונה שבה הגיעו אלינו לקוחות רבים לתיקוני מערכת החימום של המיזוג, ככל הנראה מתוך רצון להתכונן לעונת החורף. אף נתקלנו במשאיות רבות שבהן נמצאה בעיה בבלם הזעזועים, בעקבות הטיולים והנסיעות הארוכות במהלך הקיץ. העלייה הגדולה בקילומטרז' מביאה לצורך בתיקון הבלם עם הזמן.

באופן מפתיע, גם במהלך הסתיו ביצענו תיקונים רבים לחלונות שהפסיקו לעבוד באזור הקבינה של הנהג. הדבר נובע משימוש יתר בחלונות במהלך הקיץ והאביב. גם גילינו שהרבה משאיות היו זקוקות לטיימינג, שלרוב נשחק לאורך הקיץ.

תיקונים נפוצים בחורף

אין זה מפתיע שבמהלך החורף הרבה לקוחות פנו אלינו לתיקון מערכות החימום, בכדי להצליח ולהתחמם במהלך החורף הקר. תיקונים נפוצים נוספים עסקו בהחלפת נורות ופנסים, לאחר שלא נעשה בהם שימוש לאחר הקיץ.

במהלך החורף אנו גם רואים הרבה תקלות שנובעות כתוצאה מהידלדלות מצב המשאית, כמו החלפת הווישרים, המצבר, המשאבות ונוזל הקירור.

Share your love

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן